Různé - postřehy, rady a doporučení


Získat řidičský průkaz na motorku bude od listopadu 2015 složitější.....

Testy na motorku potrvají místo jednoho tři dny a budou se skládat z teorie, prověrky na cvičné dráze a jízdy v provozu.  Součástí zkoušky je i prudké brzdění z padesátikilometrové rychlosti, postavení motocyklu na stojan nebo zacouvání na vyznačené místo. Ale čekají je i různé zatáčky a slalom ve svižnějším tempu. Součástí nových jízd bude i několikanásobná osmička mezi dvěma kužely. Získat řidičský průkaz na motorku bude proto výrazně složitější. Žáci autoškol budou muset zvládnout jízdu na speciálním testovacím okruhu a dokázat, že nezazmatkují při prudkém brzdění nebo nespadnou při slalomu mezi kužely. Nová vyhláška přesně popisuje manévry, kterým se budoucí motorkáři nevyhnou.

Podmínku budou muset splnit všichni, kdo chtějí řidičský průkaz na moped nebo motocykl. Výjimku představuje skupina do 125 cm3 s automatickým řazením, kterou získávají absolventi kurzu na osobní auto (řidičské oprávnění skupiny B) automaticky. Změněné závěrečné zkoušky čekají také toho, kdo o řidičský průkaz přijde a bude si ho chtít obnovit. 




 

Zazimování motocyklu

 

Pokud nevlastníme čtyřkolku, je téměř nemyslitelné jezdit v našich zeměpisných šířkách po zasněžených silnicích. Než přijdou první mrazíky a napadne  první sníh, měli bychom zazimovat motocykl a provést některé základní úkony.

 Doplníme palivo až po okraj nádrže, abychom zamezili případné korozi vnitřních částí nádrže. Po příjezdu vypneme palivový kohout a necháme běžet motor, aby se spotřeboval zbývající benzín v karburátoru. Zabráníme tak vzniku usazenin na tryskách.      

 Před zazimováním bychom neměli zapomenout motorku pořádně umýtošetřit její kovové části konzervačním olejem. Dále bychom  měli vyměnit motorový olej a příslušný filtr.  Výměnou oleje se vyčistí motor od usazenin.

Pneumatiky nahustíme na předepsaný tlak, nejlépe by neměly být v kontaktu se zemí.

Pokud parkujeme v zateplené garáži, můžeme akumulátor nechat v motocyklu. Akumulátor by se měl každý měsíc dobíjet nebo připojit na udržovací proud. A v neposlední řadě nesmíme zapomenout zkontrolovat chladící směs..